ÉRZELMI INTELLIGENCIA KÁRTYA, ÉRZELMI INTELLIGENCIA GYAKORLATOK ÉS A KRISTÁLYNYAKLÁNC NYOMÁBAN CÍMŰ MESEKÖNYV EGY CSOMAGBAN

ÉRZELMI INTELLIGENCIA KÁRTYA

A KÁRTYÁK FRISSÍTÉSE FOLYAMATBAN

Több, mint 5 évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennünk az Érzelmi Kártyák ötlete. Mint minden termékünket, ezt is először saját magunkon, gyermekeinken teszteltük le. Miután úgy láttuk, hogy az ötlet jól működik a hétköznapokban, a kártyák elérhetővé váltak mindenki számára. Az indulás óta több, mint 5000 kártya került forgalomba és a visszajelzések alapján, most eljött az ideje egy nagyobb frissítésnek. Terveink szerint a 2020 márciusi Értsünk szót konferencián már be tudjuk mutatni az Érzelmi kártyák új verzióját.

Az érzelmi intelligencia alapja az érzelmek megfelelő felismerése, beazonosítása és megnevezése. Ez a tanulási folyamat először a saját érzésekre korlátozódik. Miután a saját érzések felismerése és megnevezése nagy biztonsággal, készségszinten működik, akkor lehet a mások érzéseinek feltérképezésére fókuszálni. A kártyák ebben a tanulási folyamatban nyújtanak segítséget különféle játékokon keresztül. A játékosok gyakorolják az érzések felismerését és megnevezését külön erőfeszítés nélkül és így fejleszthetik az érzelmi intelligencia alapozását készségszintre. Az alapérzések megismerését már akár 3 éves kortól is el lehet kezdeni.

Az érzelmek felismerése és megnevezése az adott helyzetben. Amikor megtapasztal valamilyen érzelmet, biztassuk rá, hogy keresse ki a csomagból azt, ami leginkább illik rá. Már a keresés időszaka segít, hogy az esetleg igen intenzív érzelmek kicsit lenyugodjanak, és a továbbiakban megerősíti azt az iránymutatást, hogy amikor megtapasztal egy érzelmet, keresse meg, mi lehet az.

A kártyákon nem szerepelnek az érzések megnevezései, mert azok a tapasztalataink szerint korlátozták a használatot. A cél az, hogy minél több érzést felismerjenek a játékosok úgy, hogy azokat élethelyzetekbe belehelyezve értelmezni tudják.

A KÁRTYA FRISSÍTÉSE FOLYAMATBAN

JÁTÉKOK A KÁRTYÁVAL

A kártyák használatához szeretnénk néhány információt, ötletet adni, hogy a lehető legtöbbet tudd kihozni belőlük.

Mikor vagy ilyen?

Ebben az esetben nem a konkrét helyzethez ragaszkodunk, hanem egy-egy kártyát elővéve arról beszélgetünk, hogy mikor érezhetünk így. Mikor, milyen helyzetben éreztük már így magunkat, vagy mi lehetne az a helyzet, amikor ilyen érzelem merül fel bennünk. Minél kisebb a gyermekünk és minél kevésbé használtuk az érzelmek megnevezését a korábbiakban, annál valószínűbb, hogy először nekünk kell példákkal elöl járnunk, és elmesélnünk a saját tapasztalatainkat. Ezek segíthetik, hogy a továbbiakban ő maga is össze tudja kötni a vele történteket és a közben megtapasztalt érzelmeket.

Memory

Mivel minden érzelem két kártyán szerepel, tetszés szerinti számban kiválogathattok belőle érzelmeket, amelyekkel memoryt játszotok. Kisebb gyerekeknél érdemes kevesebb kártyával kezdeni. A játék során bárki megtalál egy összetartozó érzelem-párt, párok megtalálását követően valamennyi játékos elmesél egy olyan helyzetet, amikor már érezte így magát.

Fekete Péter

Kiválasztotok egy érzelmet, amelyből csak a pár egyik felét teszitek bele a csomagba, így az az érzelem lesz a Fekete Péter az adott körben. Érdemes váltogatni, mert a Fekete Péterként kijelölt kártyát nagyobb figyelem övezi, mint a többit az adott körben.

Activity (majdnem)

Mindenki húz vagy választ egy kártyát, amit vagy eljátszik/elmutogat a többieknek, vagy körülírja azt. Jó gyakorlat ez, hogy lássátok, ki hogyan gondol egy-egy érzelemre, és hányféle megközelítése lehet egy érzésnek.

Fontos kérés: ellentétben az eredeti Activity-vel, itt nem az a cél, hogy egy konkrét szó/érzelem kerüljön megnevezésre. Ha a kártyán a “mogorva” szerepel, természetesen elfogadható a morcos, durcás stb. is. Ne szorítkozzatok egyetlen szóra, az a játék örömét is elveheti, ráadásul a szókincs bővítésében sem segít!

Mi történhetett vele…?

Megkérdezhetjük a gyerekeket, hogy vajon mi történhetett a kártyán szereplő gyerekekkel? Vajon mi az, ami miatt most így érzik éppen magukat? Így néha szívesebben mesélnek akár saját magukról is, kicsit közvetettebb formában

ÉRZELMI INTELLIGENCIA GYAKORLATOK

Játékos lehetőséget keresel, amivel megerősítheted a gyermeked érzelmi intelligenciáját? Megtaláltad!

AZ ELSŐ OLYAN JÁTÉKOS FOGLALKOZTATÓ, AMI MÁR MAJDNEM TÁRSASJÁTÉK!

A füzettel az EQ alapjaiba nyertek betekintést, miközben megerősödik a gyerekek öntudata, határozottabban tudják kezelni az érzelmeiket, és bepillanthatnak mások helyzetébe, valamint láthatják, hogy a cselekedeteiknek vannak hatásai – önmagukra és másokra is.

Mindezt pedig úgy, hogy az nem feladat, hanem játék és közös móka. Elgondolkodtató helyzetek, érdekes kérdések lesznek ebben segítségetekre, amelyek más megvilágításba helyeznek sok-sok hétköznapi szituációt és kérdést. Ráadásul közben még jól is szórakoztok!

Élmény, nem csak a gyerekeknek, de a szülőknek is, sok fontos tanulsággal!

  • Vannak olyan helyzetek, amelyeket nem tudtok megoldani?
  • Nem érted, miért reagál úgy, ahogy?
  • Szívesen beszélgetnél vele az érzelmekről, de nem tudod hogyan kezdj hozzá?

Az Érzelmi intelligencia gyakorlatok az első olyan termék, amely kifejezetten az érzelmekre és az érzelmi intelligencia gyerekek számára legfontosabb 5 részterületére fókuszál.

érzelmi intelligencia gyakorlatokat a kosárba

ÖNTUDATOSSÁG

Ismerje önmagát, fedezze fel azt, hogy melyek az erősségei, és hogyan tudja használni őket.

ÖNKONTROLL

Az érzelmek kezelése, olyan esetekben is, amikor ez nem egyszerű és magától értetődő.

TÁRSAS TUDATOSSÁG

Empátia segítségével megtalálhatja a helyét és beilleszkedhet csapatba.

KAPCSOLATI KÉPESSÉG

Kommunikáció, együttműködés, problémamegoldás és konfliktuskezelés.

FELELŐS DÖNTÉSHOZÁS

Mindenki szereti a választási lehetőségeket, amik viszont felelősséggel is járnak.

A KRISTÁLYNYAKLÁNC NYOMÁBAN

Egy különleges mesekönyv, amelyben az olvasók úgy ismerkednek meg az érzelmekkel, és az általuk kiváltott hatással, hogy az teljesen természetes a varázslatos környezetben.

Az izgalmas történeten túl, – amely 22 egymással összefüggő meséből épül fel, 290 oldalon – a mesekönyv különlegessége, hogy az érzelmi intelligencia készségeket történetbe foglalva mutatja be, amelyből azután újabb beszélgetések indulhatnak ki.

  • Hogyan nézünk szembe a problémákkal?
  • Mit kezdünk a saját dühünkkel?
  • Mit tehetünk, ha kétségek gyötörnek bennünket?
  • Hogyan lehet konfliktusokat megoldani?

Történetünk hősei, egy testvérpár nagy kalandra indul. Elveszett a Tündérkirálynő nyaklánca, amelyet mindenképpen fel kell kutatniuk. A nyaklánc igen különleges kristályokból áll, az érzelmeket hordozzák magukban. Ha a nyaklánc nem kerül vissza a Tündérkirálynőhöz, a kristályok elvesztik erejüket, és az érzelmek eltűnnek az emberek világából.

A két testvér a nyaklánc utáni nyomozás során nem mindennapi társakat szerez, varázslók, boszorkányok is részeseivé válnak a kalandnak.

Vajon sikerül-e időben megtalálniuk a nyaklánc minden kristályát, amelyek időközben szétszóródtak, vagy el kell búcsúznunk az érzelmektől?

mesekönyvet a kosárba