A gyerekeink napjuk nagy részét oktatási intézményben töltik. Legyen az iskola vagy óvoda, sok olyan helyzettel találkoznak, amelyeket így vagy úgy, de meg kell oldaniuk. Nagy-nagy előnyt jelent, ha már kaptak erre megoldási mintákat, segítséget.
Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy a gyerekek számára fontosak azok a hiányzó információk, amelyek segítségükre lennének az egészséges és pozitív önismeret kialakításában, az érzelmeik kezelésében, a konfliktusok kezelésében, a nyílt kommunikáció használatában, és a döntéshozataluk végiggondolásában.
Amennyiben az érzelmi intelligencia 5 részterületét használatba vesszük az oktatás keretein belül, azonnal látszik a különbség!
Amikor a gyerekek/diákok felismerik és megfelelően kommunikálják azt, hogy egy-egy helyzet hogyan hat rájuk
Amikor képesek a saját érzelmi reakcióikat lelassítani és tudatosan válaszolni a feszültséggel teli helyzetekben is
Amikor át tudnak ülni a másik székébe és onnan is meg tudják vizsgálni azt, ami történik
Amikor képesek saját érdekeiket határozottan és pozitívan, ám másik érzelmeit, érdekeit is figyelembe véve képviselni
Amikor átlátják döntéseik következményeit és felelősséget tudnak vállalni érte
Akkor beszélhetünk arról, hogy tudatosan használják az érzelmi intelligencia készségeiket!
Mi pedig a következő módokon segítünk ebben:
– Nevelési értekezleteken/szakmai napokon tartunk előadásokat
– Fél napos/ egy napos képzéseket tartunk teljes tantestületek vagy tanári csoportok számára
– Pedagógus továbbképzési programot vezetünk Magyarországon és a környező országokban
– Érzelmi intelligenciát fejlesztő termékeinket számos óvoda/iskola vásárolta és a pozitív tapasztalataik a tervezett változásokat igazolják vissza
Keress bennünket, és abban az oktatási intézményben is nagy változásokat tudunk indítani, ahol Te dolgozol!