TARTALOM

A történet hősei egy testvérpár, akik nagy kalandra indulnak.

Elveszett a Tündérkirálynő nyaklánca. A nyaklánc igen különleges kristályokból áll, az érzelmeket hordozzák magukban. Ha a nyaklánc nem kerül vissza a Tündérkirálynőhöz, a kristályok elvesztik erejüket, és az érzelmek eltűnnek az emberek világából. Éppen ezért a testvéreknek a nyakláncot mindenképpen fel kell kutatniuk. Mégpedig a megadott időn belül, nehogy a kristályok elveszítsék erejüket és vele együtt az emberek az érzéseket, érzelmeket.

A két testvér a nyaklánc utáni nyomozás során nem mindennapi társakat szerez, varázslók, boszorkányok is részeseivé válnak a kalandnak. Vajon sikerül-e időben megtalálniuk a nyaklánc minden kristályát, amelyek időközben szétszóródtak, vagy el kell búcsúznunk az érzelmektől?

MESE ÉS ÉRZELMI INTELLIGENCIA

A kalandok közben, megkérdőjeleződik még az is, hogy

  • vajon tényleg szükség van-e az érzelmekre egyáltalán?
  • jobb vagy rosszabb nélkülük?
  • mi az oka annak, hogy valaki el akarja tüntetni őket?

A gyerekek a mese hallgatása, illetve olvasása közben észrevétlenül ismerkednek az érzésekkel az érzelmi intelligencia építőköveivel.

Ugyanakkor a könyvben a mesén van a hangsúly. A fejezetek általában éppen a legizgalmasabb pillanatokban végződnek, így a meseolvasó szülőknek nehéz a dolguk az esti lámpaoltásnál, amikor a gyerekek „csak még egy fejezetet” szeretnének végighallgatni. 🙂

A könyvben található illusztrációkon a mese szereplőit szándékosan nem ábrázoltuk, mert a cél az, hogy a mesét hallgató gyerekek a fantáziájukban keltsék életre őket. Ehhez kellő információt kapnak a mese során. Így a mese a gyerekek szívében és gondolataiban is helyet kap.

AKIKHEZ A MESE SZÓL

A mesét 5-10 éves korosztály számára ajánljuk elsősorban.

Az izgalmas történeten túl, – amely 22 egymással összefüggő meséből épül fel, 290 oldalon – a mesekönyv különlegessége, hogy az érzelmi intelligencia készségeket történetbe foglalva mutatja be, amelyből azután újabb beszélgetések indulhatnak ki:

  • Hogyan nézünk szembe a problémákkal?
  • Mit kezdünk a saját dühünkkel?
  • Mit tehetünk, ha kétségek gyötörnek bennünket?
  • Mi áll a gonosz cselekedeteinek motivációjában, ha nem az ártó szándék?
  • Hogyan árthat a jó szándék?

AKIK MÁR OLVASTÁK

Egy mese, amit együtt izgul végig szülő és gyerek, ahol a fejezet végén nemcsak a gyerkőc kéri a folytatást, de a szülő titkon örül, hogy tovább olvashatja. Egy mese tele váratlan fordulattal, meglepetéssel, varázslattal, ahol semmi és senki nem az, aminek látszik. Egy mese, ahol a végén minden jóra fordul. Egy mese, amit, ha olvasunk, észrevétlenül tanulunk (igen mi, felnőttek is): érzelmekről, elfogadásról, nyitottságról, empátiáról, szelíd kommunikációról, és nem utolsósorban magunkról.

Kratancsik Anita

Fantasztikus könyv, csodálatos történet! Olyan kedvesen és játékosan „tanít”, hogy fel sem tűnik. Csak a pici magocska marad a szívedben és azt veszed észre, hogy egyre többször eszedbe jut. Gondolatokat indít. Az érzelmek nem jók vagy rosszak, kimondhatóak, megélhetőek. Segítenek bennünket, erősítenek nem gyengítenek.

A gyerekek pedig örülnek a mesének, megfogják Suil és Suzez kezét. Felhőkön lépkednek a lábuk nyomában, együtt falatoznak. Elképzelik, ámuldoznak rajta, napról napra izgalmasabb a sok fordulat… A kristályok pedig felragyognak: bennük is!

Krekácsné Kozsa Bernadett